Tennisarm

Pijn en een zwaar gevoel rondom de elleboog

Een tennisarm is een term bij een irritatie van spieren en bindweefsel aan de zijkant van de elleboog. Er kunnen ook tintelingen in de onderarm ontstaan of een zwaar gevoel. Bewegen gaat wel, maar zodra er een beetje kracht bij komt kijken (het tillen van een tas, uitwringen van een doekje, vasthouden van een pan) dan neemt de pijn enorm toe.

De tennisarm is een irritatie/ontsteking

Een tennisarm komt vooral voor bij overbelasting. Dit heeft een geïrriteerd spier en bindweefselcomplex als gevolg, waardoor je pijn hebt bij het aanspannen van de hand of pols. Overbelasting ontstaat door het veelvuldig maken van dezelfde beweging of het hebben van een verkeerde houding op structurele basis. Hierdoor is de oorzaak vaak te vinden in het dagelijks leven tijdens sporten of werken.

Totaalbehandeling van een tennisarm

Om deze pijnlijke en vermoeiende kwestie te doorbreken, zijn de fysiotherapeuten van Fysiotherapie Benno Plus getraind om de behandeling van de tennisarm in volledigheid uit te voeren.

Een grondig onderzoek en analyse van de klacht is heel belangrijk, want een tenniselleboog kan ook zijn oorsprong vinden in de nekregio of zelfs de dikke darm.

Wij werken met fysieke behandeling, een goed werk/sportadvies en met oefeningen voor thuis. Verschillende technieken als medical taping of dry needling kunnen worden toegepast om de klacht te verhelpen. Wil je een goede analyse en behandeling van jouw tennisarm? Maak dan snel een afspraak!

Cornelis

Niet verwacht dat ik zo snel van mijn tennisarm af zou zijn, een verademing, bedankt.