Schouderpijn

Schouderpijn voorkomen of genezen bij Fysiotherapie Benno Plus

Last van schouderpijn, wat nu? Schouderpijn kan zich op vele manieren uiten. Het bewegen van je arm bijvoorbeeld, iets pakken of gewoon tijdens liggen in bed. Dagelijkse handelingen zoals het aantrekken van een t-shirt kan veel ongemak opleveren. Dit geeft tijdens het dagelijks leven veel ongemak. Wil je zo snel mogelijk van je schouderpijn af? Maak een afspraak bij Fysiotherapie Benno Plus!

Schouderpijn is veelvoorkomend

20% van de bevolking heeft weleens last van schouderpijn. In de meeste gevallen ontstaat het geleidelijk, maar soms kan het tijdens een trauma zoals een val of ongeluk ontstaan. Schouderpijn is bijna altijd te verhelpen al voelt dat soms niet zo. Een geruststellende gedachte toch!

Waar komt die pijn dan vandaan? Mogelijk is het gewricht wat instabiel, of is er wat ruimtegebrek in de schouder door opgezette spieren bij overbelasting. Hierdoor is de schouder wat uit balans en neemt de spanning toe. Dit geheel zorgt in de meeste gevallen voor voor schouderpijn.

Het uithoudingsvermogen van de spier

Om schouderpijn goed te verhelpen heb je tijd nodig. Het uiteindelijke doel van de behandeling is om het uithoudingsvermogen van de spieren in je schouders weer te optimaliseren.

Herstellen betekent rustig opbouwen, dus kracht en spierconditie moeten langzaam opgetraind worden. Voor een duurzaam herstel van je schouder moet je serieus aan het werk. Spieren zijn door de verloren balans en pijn verzwakt.

Nek en schoudergordel mobiel houden

Bij Fysiotherapie Benno Plus krijg je voor de mobiliteit van de nek en schouderregio oefeningen mee als huiswerk om de beweeglijkheid van de pijnlijke regio te garanderen en te onderhouden. Krachttraining is in eerste instantie niet goed en zorgt vaak juist voor meer pijn in de schouder. Rustige en gecontroleerde bewegingen geven de spieren in je schouder rust en ruimte. Je zal snel vermindering van klachten bemerken.

Het herstelprogramma

Wanneer er meer rust is in het schoudergewricht en de spieren niet meer uit balans zijn is het belangrijk dat de schouderspieren weer goed getraind wordt. Er moet weer kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen gecombineerd worden om de schouderfunctie optimaal te krijgen. Op die manier kan je weer complexe bewegingen maken en de dagelijkse handelingen pijnvrij kunnen uitvoeren. Het herstelschema wordt in overleg met jou opgesteld.

Tonia

Sebastiaan van Beek has worked with my son over the past few months to rehabilitate and strengthen his shoulder after a sports injury. We have seen a significant improvement of the functioning of the shoulder over this time. Both the physiotherapy and home exercises Sebastiaan gave him have helped him regain full range of motion in the shoulder, reduce pain, and have helped so far in preventing the injury from recurring. My son enjoyed that Sebastiaan is easy to get along with and that he made the sessions a positive experience for him. We would have no hesitation in recommending him.