Fysiotherapie Benno Plus is de Fysio praktijk voor mensen uit Voorburg e.o.

De titel fysiotherapeut is een kwaliteitskeurmerk. Fysiotherapie is een beschermd beroep. Je kunt je alleen fysiotherapeut noemen als je de 4-jarige fysiotherapie-opleiding op HBO niveau hebt afgerond. Je moet bovendien een BIG registratie hebben en verplichte bij- en nascholingen volgen. Een fysiotherapeut is een expert op het gebied van houding en beweging. Wanneer je een klacht hebt als pijn bij sporten of dagelijkse handelingen of als de beweeglijkheid van jouw lichaam wat verminderd is kan je bij onze fysiotherapeuten terecht.

Altijd een op maat gemaakt fysiotherapeutisch plan

Na een grondig onderzoek en vraaggesprek maken wij in samenspraak met jou een op maat gemaakt persoonlijk behandelplan en wordt het behandelproces met je doorgesproken. Er wordt besproken wat de mogelijke oorzaak van jouw klacht is, wat eraan gedaan kan worden en hoeveel tijd het behandeltraject ongeveer in beslag zal nemen.

Een brede expertise van verschillende behandelmethodes

Bij het samenstellen van het fysiotherapeutisch behandelplan hebben we verschillende behandelmethodes die we kunnen toepassen om naar het gewenste resultaat te werken. Denk hierbij aan fysiotherapeutische behandelmethoden als mobilisaties, (rekkings)oefeningen, (bindweefsel)massage, taping, dry needling, manipulaties, fasciatherapie en bijvoorbeeld stabiliteits-, en krachtsoefeningen. Door het in de praktijk brengen van de juiste methoden in combinatie met huiswerk oefeningen werken wij samen met toe naar volledig herstel van de klacht of beperking.

Het is belangrijk dat jouw klacht goed wordt geanalyseerd om de oorzaak te achterhalen. Het herstel van het lichaam heeft uiteraard te maken met het nemen van gedoseerde rust. De oorzaak wordt aangepakt door de fysiotherapeut welke ervoor zorgt dat een recidief (herhaling van de blessure of klacht) zo lang mogelijk uitblijft. Jij helpt zelf mee door de geadviseerde oefeningen thuis uit te voeren en de adviezen op gebied van leefstijl en (werk/sport) houding zoveel mogelijk op te volgen.

Fysiotherapie Benno Plus uit Voorburg is er voor iedereen

Ben je door werk veelvuldig in een zittende houding te vinden achter je laptop of in de auto, dan kunnen nek/schouderklachten of lage rugklachten je ernstig gaan beperking in het dagelijks leven. Met o.a. deze werk gerelateerde klachten ben je bij ons aan het goede adres.

Maar ook tijdens het uitvoeren van hobby’s en vrijetijdsbesteding als sporten kunnen op alle niveau’s blessures of klachten ontstaan. Denk hierbij hardlopen, wielrennen, golf of racketsporten, maar uiteraard ook andere balsporten zoals voetbal en volleybal kunnen nare en soms hardnekkige klachten veroorzaken. Pijnvrij kunnen sporten werkt zowel een gezond lijf als geest in de hand en is dus essentieel om vitaal te blijven.

Onze fysiotherapeuten zijn erg ervaren in het behandelen van sportblessures, kom gerust langs om jouw blessure te bespreken!

Sommige mensen hebben langer bestaande, al dan niet, chronische klachten. Denk aan aandoeningen als MS, een beroerte of amputatie. De meeste collega’s binnen Fysiotherapie Benno Plus hebben door hun werk in de geriatrische revalidatie uitgebreide ervaring met chronische klachten en kunnen je vanuit meerdere invalshoeken behandelen wat in de meeste situaties erg gewenst is.

Heb je een vraag of klacht welke aandacht verdiend, kom gewoon langs en krijg binnen korte tijd zicht op de hersteltijd van jouw klacht!

De fysiotherapeuten van Fysiotherapie Benno Plus voldoen aan alle kwaliteitseisen.
Wij zijn allemaal BIG-geregistreerd en geregistreerd in het centraal kwaliteitsregister waarmee de kwaliteit van zorg gegarandeerd wordt. Persoonlijk contact speelt een essentiële rol binnen onze behandelfilosofie. Je zult zien dat herstel sneller ontstaat bij een goede connectie met jouw fysio!

Marleen

Heel fijne praktijk! Snel aan de beurt, laagdrempelige mogelijkheid om vragen te appen. En vooral zo goed geholpen, binnen no time zijn mijn klachten zoveel verminderd. Op naar herstel.

Dilan

De medewerker(s) van Benno plus heeft ons ontzettend goed ondersteund. Manier van communiceren i.vm. Taal barrières en de de vriendelijkheid weerhoudt ons niet om voortaan voor deze fysio te gaan! Dank jullie wel! Fijne man, vriendelijk, gevoelsmatig en nauwkeurig! Super dank!